Fehér Elephánt ajánlója

Sérülés

"A Tantermi produkciók általában színielőadással kezdődnek, később alakulnak a közönség bevonásával interaktívvá. Pap Gábor és Manyasz Erika nagyszerű leleménye,  hogy most már az első percekben énekelnek a zenetagozatos gimnazista nézők, őket vezényli a négy felvételire aspiráló fiatal. 
Buzási Fanni gátlásosan görcsölő éltanuló, Ivák Bence nagymamai pénzzel jól kitömött, hetykén lezser amorózó. Boznánszky Anna állandó késésben kapkodó, csupaszív leányzó, Bora Levente  az örök-felvételiző,  mereven doktriner alattvaló.

Közülük csak egy juthat be a felsőoktatásba, Jobbágy Kata  Tanárnője rafináltan manipulálja a riválisokat,  eszközei a hízelgéstől a megalázásig terjednek.  

A leendő karvezetők próbatételként dirigálják a közönség kórusát,  közben baráti-szerelmi szálak is szövődnek köztük. Mindegyiküknek van problémája, az egyiknek pénze nincs,  a másiknak önbizalma,  a világfi túl könnyed, a túlkoros,  sokadszor próbálkozó nevetségesen túlliheg mindent. Ellenszenvünk és szimpátiánk ide-oda csapong az egymás ellen kijátszott fiatalok között.  

Pap Gábor  rendezése, színészvezetése méltó a pompás textushoz, pontos ritmusban egyre feszültebbé fokozza a játékot.  A tanári diktatúra besúgásra, hazudozásra, árulásra ösztönöz, kérdés, hogy a delikvensek ellenállnak-e a kiélezett versenyhelyzetben. Mostantól már a mi véleményünk is számít,  saját hangunkkal szavazhatunk.  A nagyszerű együttesből is kiemelkedő  Jobbágy Kata  ugyanis a közönséget is befolyásolni akarja: csak akkor énekeljen, amikor az ő választottja vezényel. De a népet nem lehet elnémítani! Teli torokból teszi le a voksát, - már ha a diáknézők a következő előadásokon is átlátnak az ármányon. Igéző erejű produkció,  legkisebb rezdülésében is hatásos társulat,  a nevelő célzat és a rendkívül élvezetes színjáték  magával ragadó szintézise.  A Trainingspot  Pap Gábor  rendezte előadását bármelyik neves színház megirigyelhetné...

Forrás